SatyaYoga in Groningen
Home Bedrijfsyoga Coaching Sonja Praktische Info Recensies Artikelen

Praktische informatie


Update 2 mei 2021

Het is nog niet bekend of we na de meivakantie weer op locatie mogen. Voor de cursus van start gaat krijg je hierover nader bericht. Als je je hebt aangemeld voor de les, ontvang je de link naar je online-les, indien van toepassing. Tijdens een lockdown mag je meerdere online lessen per week volgen voor de prijs van één!

Hieronder volgen de maatregelen voor de lessen op locatie:

  • Er is desinfecterende handgel aanwezig op de locaties. Desinfecteer je handen bij binnenkomst en, als je wilt, bij het verlaten van de studio.
  • De ontvangst en de yogastudio zijn volledig ingericht op 1.5 meter afstand.
  • De locaties worden goed schoongehouden en alle deurknoppen worden regelmatig gereinigd.
  • Er wordt voortdurend geventileerd en gelucht, in combinatie met een luchtreiniger.

Kleedruimte, matjes & materialen

  • Neem zoveel mogelijk je eigen matje mee. Heb je geen eigen mat? Dan mag je een mat van de studio gebruiken. Maak dan na de les je matje schoon met het aanwezige schoonmaakmiddel.
  • Hulpmiddelen als blokken en meditatie(kussens) mogen worden gebruikt, maar leg hierover je eigen (hand)doek of neem je eigen hulpmiddelen mee.
  • Dekens zijn er even niet. Neem wat warms mee voor de eindontspanning.
  • Kleed je zoveel mogelijk thuis om! Kan dat echt niet? Dan is er een ruimte beschikbaar waar je je kunt omkleden.

Voor & tijdens je yogales

  • Als docent wijs ik je plek aan in de zaal.
  • Ga zoveel mogelijk voor of na de les naar de wc en liever niet tijdens de les.

Wat kun jij doen om je voor te bereiden? Hier vind je alles nog eens op een rijtje:

  • Gezondheidscheck: beantwoord voor de les vijf gezondheidsvragen (zie link onderstaand). Blijf thuis wanneer je last hebt van verkoudheid, koorts of benauwdheidsklachten of wanneer iemand bij jou thuis hier last van heeft.
  • Reserveer je les altijd vooraf. Alleen dan kun je aan de les meedoen. Als je je hebt ingeschreven voor de cursus is een plek voor je gereserveerd.
  • Kun je toch niet naar de les komen? Annuleer op tijd!
  • Wees op tijd (15-5 minuten van tevoren).
  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst en maak je matje schoon als je er een van de studio hebt gebruikt.
  • Ga thuis vast naar de wc.
  • Kleed je zoveel mogelijk thuis om. Lukt dat echt niet? Dan is er een ruimte beschikbaar.
  • Houd altijd 1.5 meter afstand. We doen het samen!

Wat neem je mee?

  • Je eigen matje, als je er een hebt.
  • Een grote handdoek om over je studiomat en hulpmiddelen te leggen. Of neem je eigen hulpmiddelen mee.
  • Iets warms (deken, sjaal of vest) voor de eindontspanning.

Yoga leert ons dat alles aan verandering onderhevig is. Deze tijden zijn een uitnodiging om flexibel om te gaan met de aangepaste situatie en elkaar te respecteren. Ik kijk ernaar uit je weer te ontmoeten op de yogamat!

Overige praktische informatie


Gedurende het jaar worden er 3 cursussen gegeven: van september t/m december, januari t/m april en een kortere thematische cursus in de periode mei-juni. Kijk op het lesrooster voor een locatie bij jou in de buurt. Je kunt op ieder moment instromen als er plek is.

Inschrijven

Wil je je inschrijven voor een cursus, een strippenkaart bestellen, aanmelden voor een proefles of losse les? Via onderstaande link kun je je aanmelden.

Als je verhinderd bent

Als je een les niet kunt komen, graag minimaal 2 uur van tevoren afmelden. Gemiste lessen kunnen worden ingehaald op ander tijdstip. Als je de cursus volgt met een strippenkaart, zal de les in rekening worden gebracht als je je niet tijdig afmeldt.

Als een les niet doorgaat

Mocht een les door onvoorziene omstandigheden niet doorgaan dan word je hiervan per email tijdig op de hoogte gesteld. De les zal op een ander tijdstip kunnen worden ingehaald.

Voor jezelf

Het is prettig om gemakkelijk zittende kleding te dragen waarin je je vrij kunt bewegen. Ook is het raadzaam om voor de yogales minimaal een uur van tevoren niet te eten. Water drinken doe je het beste voor en/of na de les.